Internet verbinding Growatt WIFI

Internet verbinding Growatt WIFI

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen en uw PV-Installatie geanalyseerd.  Uw omvormer heeft de verbinding verloren met het internet. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te controleren of deze nog energie opwekt. U kunt dat doen door de display te controleren of te controleren of het groene lampje op omvormer nog brandt. U kunt deze controle alleen uitvoeren als de zon schijnt.

Als de opbrengst in de display wordt weergegeven en/of het groene lampje continue brandt, dan verzoeken wij u de internetverbinding te controleren tussen uw omvormer en de router. Meestal help het om de router een keer opnieuw op te starten.
Wanneer u in sinds de installatie van de zonnepanelen niet bent gewisseld van provider of een nieuwe router heeft gekregen, kunt u de omvormer een keer uit en aan zetten. Dit kunt u doen door de DC-schakelaar onder aan de omvormer op 0 te draaien en na ca. 5 minuten weer in te schakelen door de knop weer op I te draaien. 

Werkt dit niet of heeft u een andere provider of een andere router aangeschaft, dan kunt u de instructies in de bijlage volgen om de WIFI module van de Growatt omvormer opnieuw te verbinden met de router. 
    • Related Articles

    • Internetverbinding Growatt omvormer met LAN-stick.

      Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij helpen u graag verder. Uw Growatt omvormer heeft de connectie met het internet verloren. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer er gebruik is gemaakt van een of meerdere netwerkadapters, zit het ...
    • SolarEdge heeft geen internetverbinding

      Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij helpen u graag verder.  Uw SolarEdge omvormer heeft de connectie met internet verloren. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te controleren of deze nog energie opwekt.  U kunt ...
    • Growatt: Residual I High

      Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Indien de omvormer in de display de foutmelding "Residual I High" weergeeft verzoeken wij u het volgende te controleren: - Start de omvormer een aantal keren opnieuw op, door de ...
    • TP-Link pairen

      Geachte heer, mevrouw,  Uw SolarEdge omvormer heeft de connectie met internet verloren. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te controleren of deze nog energie opwekt.  U kunt dat doen door de display te controleren of te controleren of het ...