Internetverbinding Growatt omvormer met LAN-stick.

Internetverbinding Growatt omvormer met LAN-stick.

Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij helpen u graag verder. Uw Growatt omvormer heeft de connectie met het internet verloren. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer er gebruik is gemaakt van een of meerdere netwerkadapters, zit het probleem vaak in dat deel van de verbinding. Ook is het mogelijk dat de internetkabel defect is of dat uw internetmodem de verbinding tegenhoudt. Dit is wat u kunt doen.

Stap 1: Controleer de netwerkadapters.

Maakt u gebruik van netwerkadapter(s) en is de internetkabel die vanuit de Growatt LAN-stick komt verbonden met een of meerdere van deze netwerkadapters? Controleer dan eerst of deze WIFI-versterker(s) of Powerline-adapters nog goed verbonden is of zijn, en herstel zo nodig de verbinding.
Een Growatt LAN-stick is een witte stick die onder aan uw omvormer hangt. Deze stick heeft een LAN ingang aan de onderkant waar de internetkabel in bevestig is. 

Stap 2: Test de kabel.

Is je omvormer rechtstreeks op je internetmodem aangesloten met een internetkabel? Of heb je een of meerdere wifi-versterkers of Powerline-adapters en weet je zeker dat deze goed verbonden is of zijn met het internet? Dan zou het probleem de kabel zelf kunnen zijn, zoals een kabelbreuk of een defecte stekker. Je kunt de werking van de kabel als volgt testen. 

  1. - Haal de internetkabel uit de LAN-stick die in de omvormer zit.
  2. - Verbindt dit kabeluiteinde met een laptop of computer.
  3. - Schakel de WIFI uit op deze laptop of computer.
  4. - Controleer of je verbonden bent met het internet (google bijvoorbeeld E2 Energie)
Kun je niet internetten via de kabel? Dan is wellicht de kabel defect en dient deze te worden vervangen. 

Stap 3: Controleer je modeminstellingen

Wanneer er een goede verbinding is tussen je omvormer en je modem, maar er is geen opbrengstweergave te zien in de monitoring, dan is dit meestal gevolg van een blokkade in uw internetmodem. Steeds meer modems zijn of worden voorzien van een beveiliging waardoor niet al het internetverkeer wordt doorgelaten (een zogenaamde 'firewall' of 'gesloten poorten'). Het kan ook zijn dat uw modem voorheen de internetverbinding van uw zonnestroomsysteem doorliet, maar vanwege een update die de internetprovider heeft uitgevoerd niet meer. Controleer in dat geval je modeminstellingen. Belangrijk is dat poort 5279 open staat.


Wij hopen u hiermee voldoende tips te hebben gegeven om de connectie met uw omvormer te herstellen.

    • Related Articles

    • Internet verbinding Growatt WIFI

      Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen en uw PV-Installatie geanalyseerd.  Uw omvormer heeft de verbinding verloren met het internet. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te ...
    • SolarEdge heeft geen internetverbinding

      Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Wij helpen u graag verder.  Uw SolarEdge omvormer heeft de connectie met internet verloren. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te controleren of deze nog energie opwekt.  U kunt ...
    • Growatt: Residual I High

      Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw storingsmelding. Indien de omvormer in de display de foutmelding "Residual I High" weergeeft verzoeken wij u het volgende te controleren: - Start de omvormer een aantal keren opnieuw op, door de ...
    • TP-Link pairen

      Geachte heer, mevrouw,  Uw SolarEdge omvormer heeft de connectie met internet verloren. Allereerst is het belangrijk om uw omvormer te controleren of deze nog energie opwekt.  U kunt dat doen door de display te controleren of te controleren of het ...
    • Energie terugleveren aan het net

      Zonnepanelen wekken gelijkstroom op. De omvormer zet gelijkstroom om in bruikbare wisselstroom. De opgewekte stroom wordt vanaf de omvormer getransporteerd naar de groepenkast (meterkast) via een AC-kabel. In de groepenkast vindt een verdeling plaats ...